Ilma-akrobatiatunneilla pääset treenaamaan sekä rengastrapetsilla että katosta roikkuvalla kangaslenkillä, jota kutsutaan liinaksi. Välineillä tehdään erilaisia yksittäisiä liikkeitä ja yhdistelmiä, joissa kehittyy voima ja liikkuvuus. Ilma-akroilu kannattaa aloittaa peruskurssilla, mutta toki saat tulla suoraan viikkotunneillekin tasolle 1.

Tunnille osallistujan varusteet:

  • pitkät ihonmyötäiset housut
  • paita, joka peittää vähintään kainalot
  • pieni pyyhe renkaan kuivaamiseen
  • ei näkyviä koruja, pinnejä tai muita teräviä asusteita

Ilma-akrobatiatunnit

  • Ilma-akro 1

    Tällä tasolla otetaan liina ja rengastrapetsi haltuun. Tunnilla opetetaan molemmilla välineillä taittoja, yksittäisiä liikkeitä sekä perustekniikkaa. Tälle tunnille suositellaan pukemaan päälle trikoot ja pitkähihainen paita, joissa ei ole teräviä osia. Näin pysyvät oma iho ja välineet kunnossa.

    Tavoitteet:

    • perustekniikoiden hallinta molemmilla välineillä
    • taitto molemmilla välineillä
    • kehittää voimaa ja liikkuvuutta seuraavia tasoja varten
  • Ilma-akro 2

    Tällä tasolla opit haastavampia yksittäisiä liikkeitä ja perusliikkeiden yhdistämistä kolmen-neljän liikkeen komboiksi molemmilla välineillä. Liinalla kivutaan hiukan korkeammalle ja renkaalla haetaan tuntumaa ylärimalla tehtäviin liikkeisiin. Tälle tunnille suositellaan pukemaan päälle trikoot ja pitkähihainen paita, joissa ei ole teräviä osia. Näin pysyvät oma iho ja välineet kunnossa.

    Tämä pitää osata:

    Taitto renkaalla (perus- kopteri- tai sivutaitto). Istunnat ja muutama perusliike. Liinalla taitto ja seisomaan nousu.

    Tavoitteet:

    • kolmen-neljän liikkeen yhdistäminen sujuvaksi sarjaksi
    • haastavampien yksittäisten temppujen hallitseminen
    • voiman ja liikkuvuuden lisääminen
  • Ilma-akro 3

    Tällä tasolla kivutaan korkeammalle ja tehdään pudotuksia molemmilla välineillä. Kuvaan astuvat haastavammat yksittäiset liikkeet sekä pidemmät sarjat. Molemmilla välineillä haetaan lisää haastetta, kun yksittäiset liikkeet ja sarjat vaativat enemmän voimaa ja liikkuvuutta, sekä opetellaan haastavampia pudotuksia ja otteen vaihtoja. Samalla kehität voimaa ja liikkuvuutta entisestään. Tälle tunnille suositellaan pukemaan päälle trikoot ja pitkähihainen paita, joissa ei ole teräviä osia. Näin pysyvät oma iho ja välineet kunnossa.

    Tämä pitää osata:

    Renkaalla ylärimataitto istunnasta, muutama yksittäinen haastavampi liike Ilma 2-tasolta. Liinalla ilmataitto, liinaristin tekeminen selän taakse.

    Molemmilla välineillä 2 tasolta perusliikkeet ja lyhyet sarjat.

    Tavoitteet:

    • sulava pidempien ja haastavampien sarjojen toteutus
    • enemmän voimaa ja liikkuvuutta vaativien liikkeiden hallitseminen
    • otteen vaihdot ja haastavammat pudotukset molemmilla välineillä

Ilmoittaudu tunneille ›
Selaa kursseja ›