Pole Centerillä tarjotaan myös muutakin kivaa. Jos energiaa löytyy pienen tuulivoimalan verran, niin sitä pääsee purkamaan lattia-akrobatiaan tai kehonpainoharjoitteluun. Kun taas keho vaatii huoltoa ja rauhoittumista, niin kalenterista löytyy ilmajoogaa ja kehonhuoltotuntia. Olipa tavoite mikä tahansa, niin jokainen harjoitus vie sitä hitusen lähemmäksi, meillä kun kaikki lajit tukevat toisiaan.

Tunnit

  • Kehonhuolto ja liikkuvuus

    Välillä kannattaa myös ottaa rauhallisesti, eikä aina vain riehua. Tällä tunnilla ei riehuta, vaan keskitytään kehon liikkuvuuden ja hallinnan parantamiseen. Välineitä, kuten rollereita ja liinoja, käytetään vaihdellen ja monipuolisesti. Jokaiselle tunnille on suunniteltu oma painotuksensa, joskus jumpataan hartiaseutua retvakkaaksi, toisinaan lantion alueella lisätään lihasten ja nivelten liikelaajuutta. Nimittäin kehonhuolto se akrobaatin treenikunnossa pitää.

    Tämä pitää osata:

    Myöntää huollon tarve

    Tavoitteet:

    • lihasten palautuminen ja huoltaminen
    • liikkuvuuden ylläpitäminen ja lisääminen
    • tasapainoinen, kitkaton liike
  • Lattia-akro

    Jos haaveena on käsilläseisonta, niin täällä sitä opetetaan. Tunti koostuu lattia-akrobatian perusliikkeistä, ensin saatetaan heittää pari kuperkeikkaa ja sitten treenata kärrynpyörää. Tai mahdollisesti jotain muuta semmoista. Joka tapauksessa kunto, tasapaino ja koordinaatio  paranevat samalla kun on hupikivaa. Tunnille voi tulla marakattiustasosta riippumatta, kunhan akrobatia kiinnostaa, sillä jokaiselle annetaan omaan lähtökohtaan sopiva harjoitus.

    Tämä pitää osata:

    Maata lattialla mahallaan

    Tavoitteet:

    • kuperkeikan, kärrynpyörän ja käsilläseisonnan perusteiden hallitseminen
    • kasvattaa luottamusta omien käsien päällä tehtäviin liikkeisiin
    • kehittää voimaa, notkeutta ja kehonhallintaa
    • tulla ketteräksi kuin pieni marakatti
  • Kehonpainoharjoittelu

    Punnerrusta, leuanvetoa, lankkua ja kyykkyhyppyä. Niistä on Kehonpainoharjoittelu tehty. Tunnilla kohoavat niin kestävyys, lihasvoima kuin kehonhallintakin, mistä ei ainakaan ole haittaa akrobatiatunneilla. Tai missään muuallakaan. Täällä ihminen tietää elävänsä, nimittäin hengityksen ja sydämen sykkeen ihan varmana kuulee.

    Tämä pitää osata:

    Nostaa oma pylly ylös penkistä

    Tavoitteet:

    • voima- ja kestävyysominaisuuksien parantaminen
    • kehonhallinnan lisääminen
    • kehonpainoharjoittelun tekniikoiden oppiminen

Ilmoittaudu tunneille ›
Selaa kursseja ›