Ilma- ja lattiajooga

Joogaa ilmassa ja lattialla

Joogatunneille et tarvitse aikaisempaa kokemusta ja voit aloittaa suoraan viikkotunneilta. Vaihtoehtoina on ilmajoogaa sekä lattialla flow ja yin joogaa. Ilmajoogatunti on harjoitus, jossa joogasta tutut asanat toteutetaan katosta riippuvan liinan kanssa. Lattiajoogassa tehdään asanoita eli asentoja maton päällä lattialla. Lattiajoogasta vaihtoehtoina on liikkuvampi flow jooga ja rauhallisempi yin jooga. 

Ilmajooga

Tunti sopii kaikille, jotka haluavat rauhoittaa mieltä sekä rentouttaa ja vahvistaa kehoa. Ilmajooga on harjoitusmuoto, jossa joogasta tutut asanat toteutetaan katosta riippuvan liinan kanssa omaa kehoa kuunnellen. Harjoituksella voidaan parantaa liikkuvuutta ja lihasvoimaa sekä vaikuttaa mielen rauhoittumiseen.

Liina tukee ja hieroo kehoa eri liikkeissä sekä helpottaa tai haastaa tuttuja lattia-asanoita. Liinalla saadaan avattua kehoa myös erilaisissa riipunnoissa. Tunnilla useita liikkeitä on mahdollista tehdä myös lattialla ilman liinaa.

Mukaan kannattaa varata rennot ihonmyötäiset vaatteet ja kainalot peittävän paidan. Liinojen rikkoontumisriskin vuoksi päällä ei saa olla koruja tai muita teräviä yksityiskohtia. Voit halutessasi ottaa oman joogamaton mukaan. Tunnille osallistuaksesi et tarvitse aiempaa kokemusta lajista.

Flow jooga

Flow yoga -tunnilla liikutaan sulavasti asanasta eli asennosta toiseen, välillä pysähtyen kuulostelemaan kehoa ja mieltä. Tunti soveltuu kaikille eikä kokemusta joogasta tai muusta tarvitse olla.

Varaa mukaasi vaatteet, joissa on mukava liikkua ja lämmintä loppurentoutukseen.

Yin jooga

Rauhallinen ja lempeä yin jooga parantaa kehon liikkuvuutta ja rentouttaa kokonaisvaltaisesti sekä kehoa että mieltä. Yin joogan asennot eli asanat kestävät yleensä 2-5 minuuttia. Perinteisen lihaksen venyttämisen sijaan yin-joogan vaikutus kohdistuu syvemmälle sidekudoksiin herätellen lempeästi vaikutusalueella olevia faskioitta ja niissä olevia meridiaanikanavia.

Yin jooga sopii kaikille.

TERVETULOA

rentouttavaan ilmajoogaan!