Ilma-akrobatiatunneilla pääset näppärästi treenaamaan sekä rengastrapetsilla että katosta roikkuvalla kangaslenkillä, jota Pole Centerillä tuttavallisesti kutsutaan liinaksi. Molemmilla välineillä pääset siirtämään omaa kroppaasi eri tavoin lähemmäs kattoa, eli siinä touhussa kasvavat sekä hauis että liikelaajuudet. Ilma-akroilu kannattaa aloittaa Peruskurssilla, mutta toki saat tulla suoraan viikkotunneillekin.
Tunnille osallistujan varusteet:
  • pitkät ihonmyötäiset housut
  • paita, joka peittää vähintään kainalot
  • pieni pyyhe renkaan kuivaamiseen
  • ei näkyviä koruja, pinnejä tai muita teräviä yksityiskohtia

Ilma-akro 1

Täällä otetaan liina ja rengastrapetsi haltuun. Tunnilla opetetaan molemmilla välineillä taittoja, yksittäisiä liikkeitä sekä perustekniikkaa. Tänne kannattaa pukea päälle sitä pidempää kalsaria ja aluspaitaa, joissa ei ole teräviä osia. Näin pysyvät oma iho ja välineet priimana.

Tämä pitää osata:

Nostaa kädet ilmaan yhtäaikaa

Tavoitteet:

  • perustekniikoiden hallinta molemmilla välineillä
  • taitto molemmilla välineillä
  • kehittää voimaa ja liikkuvuutta seuraavia tasoja varten

 

Ilma-akro 1+ (4.1.2019 alkaen)

Tällä tasolla opit haastavampia yksittäisiä liikkeitä ja perusliikkeiden yhdistämistä kolmen-neljän liikkeen komboiksi molemmilla välineillä. Liinalla kivutaan hiukan korkeammalle, ja renkaalla haetaan tuntumaa ylärimalla tehtäviin liikkeisiin. Tännekin kannattaa pukea päälle sitä pidempää kalsaria ja aluspaitaa, joissa ei ole teräviä osia. Näin pysyvät oma iho ja välineet priimana.

Tämä pitää osata:

Taitto renkaalla (perus- kopteri- tai sivutaitto). Istunnat ja muutama perusliike. Liinalla taitto ja seisomaan nousu.

Tavoitteet:

  • kolmen-neljän liikkeen yhdistäminen sujuvaksi sarjaksi
  • haastavampien yksittäisten temppujen hallitseminen
  • voiman ja liikkuvuuden lisääminen

Ilma-akro 2

Tunnilla kivutaan korkeammalle ja tehdään pudotuksia molemmilla välineillä. Kuvaan astuvat haastavammat yksittäiset liikkeet sekä pidemmät sarjat. Molemmilla välineillä haetaan lisää haastetta, kun yksittäiset liikkeet ja sarjat vaativat enemmän voimaa ja liikkuvuutta, sekä opetellaan haastavampia pudotuksia ja otteen vaihtoja. Samalla sinusta tulee vieläkin voimakkaampi ja elastisempi.

Tämä pitää osata:

Renkaalla ylärimataitto istunnasta, muutama yksittäinen haastavampi liike Ilma 1+-tasolta. Liinalla ilmataitto, liinaristin tekeminen selän taakse.

Molemmilla välineillä 1+ tasolta perusliikkeet ja lyhyet sarjat.

Tavoitteet:

  • sulava pidempien ja haastavampien sarjojen toteutus
  • enemmän voimaa ja liikkuvuutta vaativien liikkeiden hallitseminen
  • otteen vaihdot ja haastavammat pudotukset molemmilla välineillä