Ilma-akrobatiatunneilla pääset näppärästi treenaamaan sekä rengastrapetsilla että katosta roikkuvalla kangaslenkillä, jota Pole Centerillä tuttavallisesti kutsutaan liinaksi. Molemmilla välineillä pääset siirtämään omaa kroppaasi eri tavoin lähemmäs kattoa, eli siinä touhussa kasvavat sekä hauis että liikelaajuudet. Ilma-akroilu kannattaa aloittaa Peruskurssilla, mutta toki saat tulla suoraan viikkotunneillekin.

 

Tunnille osallistujan varusteet:

  • pitkät ihonmyötäiset housut
  • paita, joka peittää vähintään kainalot
  • pieni pyyhe renkaan kuivaamiseen
  • ei näkyviä koruja, pinnejä tai muita teräviä yksityiskohtia

Ilma-akro 1

Täällä otetaan liina ja rengastrapetsi haltuun. Tunnilla opetetaan molemmilla välineillä taittoja, yksittäisiä liikkeitä sekä muutamien liikkeiden yhdistelmiä. Tänne kannattaa pukea päälle sitä pidempää kalsaria ja aluspaitaa, joissa ei ole teräviä osia. Näin pysyvät oma iho ja välineet priimana.

Tämä pitää osata:

Nostaa kädet ilmaan yhtäaikaa

Tavoitteet:

  • perustekniikoiden hallinta molemmilla välineillä
  • taitto molemmilla välineillä
  • sujuvat muutaman liikkeen yhdistelmät

 

Ilma-akro 2

Tunnilla kivutaan korkeammalle ja tehdään hallittuja tiputuksia molemmilla välineillä. Kuvaan astuvat haastavammat yksittäiset liikkeet sekä pidemmät sarjat. Liinan kanssa päästään entistä enemmän solmuun, renkaalla vaativampaan ihmissolmuun. Samalla sinusta tulee voimakas ja elastinen.

Tämä pitää osata:

Taitto renkaalla ja liinalla

Tavoitteet:

  • sulava pidempien yhdistelmien toteutus
  • lisää voimaa nostoihin
  • lisää notkeutta liikkuvuutta vaativiin liikkeisiin