Pole Centerillä tarjotaan myös muutakin kivaa. Jos energiaa löytyy pienen tuulivoimalan verran, niin sitä pääsee purkamaan lattia-akrobatiaan tai kehonpainoharjoitteluun. Kun taas keho vaatii huoltoa ja rauhoittumista, niin kalenterista löytyy ilmajoogaa ja kehonhuoltotuntia. Olipa tavoite mikä tahansa, niin jokainen harjoitus vie sitä hitusen lähemmäksi, meillä kun kaikki lajit tukevat toisiaan.

Kehonhuolto ja liikkuvuus

Välillä kannattaa myös ottaa rauhallisesti, eikä aina vain riehua. Tällä tunnilla ei riehuta, vaan keskitytään kehon liikkuvuuden ja hallinnan parantamiseen. Välineitä, kuten rollereita ja liinoja, käytetään vaihdellen ja monipuolisesti. Jokaiselle tunnille on suunniteltu oma painotuksensa, joskus jumpataan hartiaseutua retvakkaaksi, toisinaan lantion alueella lisätään lihasten ja nivelten liikelaajuutta. Nimittäin kehonhuolto se akrobaatin treenikunnossa pitää.

Tämä pitää osata:

Myöntää huollon tarve

Tavoitteet:

  • lihasten palautuminen ja huoltaminen
  • liikkuvuuden ylläpitäminen ja lisääminen
  • tasapainoinen, kitkaton liike

Ilmajooga

Ilmajoogatunti on harjoitus, jossa joogasta tutut asanat toteutetaan katosta riippuvan liinan kanssa. Harjoitus parantaa liikkuvuutta, lihasvoimaa ja mielialaa. Liina tukee ja hieroo kehoa eri liikkeissä, helpottaa tai haastaa tuttuja asanoita. Päälle tällaiselle joogatunnille pitäisi löytyä pidempää housua ja paitaa, joka peittää kainalot. Liinojen rikkoontumisriskin vuoksi päällä ei saa olla koruja tai muita teräviä yksityiskohtia.

Tämä pitää osata:

hengittää sisään ja ulos

Tavoitteet:

  • liikkuvuuden lisääminen
  • voiman kasvattaminen
  • mielen rauhoittaminen

Lattia-akro

Jos haaveena on käsilläseisonta, niin täällä sitä opetetaan. Tunti koostuu lattia-akrobatian perusliikkeistä, ensin saatetaan heittää pari kuperkeikkaa ja sitten treenata kärrynpyörää. Tai mahdollisesti jotain muuta semmoista. Joka tapauksessa kunto, tasapaino ja koordinaatio  paranevat samalla kun on hupikivaa. Tunnille voi tulla marakattiustasosta riippumatta, kunhan akrobatia kiinnostaa, sillä jokaiselle annetaan omaan lähtökohtaan sopiva harjoitus.

Tämä pitää osata:

Maata lattialla mahallaan

Tavoitteet:

  • kuperkeikan, kärrynpyörän ja käsilläseisonnan perusteiden hallitseminen
  • kasvattaa luottamusta omien käsien päällä tehtäviin liikkeisiin
  • kehittää voimaa, notkeutta ja kehonhallintaa
  • tulla ketteräksi kuin pieni marakatti

Kehonpainoharjoittelu

Punnerrusta, leuanvetoa, lankkua ja kyykkyhyppyä. Niistä on Kehonpainoharjoittelu tehty. Tunnilla kohoavat niin kestävyys, lihasvoima kuin kehonhallintakin, mistä ei ainakaan ole haittaa akrobatiatunneilla. Tai missään muuallakaan. Täällä ihminen tietää elävänsä, nimittäin hengityksen ja sydämen sykkeen ihan varmana kuulee.

Tämä pitää osata:

Nostaa oma pylly ylös penkistä

Tavoitteet:

  • voima- ja kestävyysominaisuuksien parantaminen
  • kehonhallinnan lisääminen
  • kehonpainoharjoittelun tekniikoiden oppiminen